Szkoła Podstawowa

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
25 października 2017

Pomoc skierowana do rodziców i nauczycieli

  • Indywidualne porady dla rodziców oraz konsultacje dla szkolnych specjalistów i nauczycieli.
  • Udzielanie wskazówek dotyczących prawidłowej organizacji nauki oraz warunków skutecznego uczenia się w pracy z uczniami wykazującymi trudności w nauce.
  • Udział w szkolnych zespołach do spraw uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Prowadzenie prelekcji dla rodziców. Propozycje tematów:
  • Dojrzałość szkolna. Przygotowanie dzieci do nauki czytania i pisania.
  • Jak pomagać dzieciom w radzeniu sobie ze stresem.
  • Pułapki wychowawcze, które mogą ominąć dobrzy rodzice.
  • Wpływ multimediów na rozwój intelektualny i emocjonalny dzieci.
  • Jak wzbudzać u dzieci motywację do uczenia się.
  • Postawy rodzicielskie a zachowania agresywne u dzieci.
  • Jestem rodzicem dziecka z dysleksją. Najważniejsze informacje wskazówki do pracy.
  • Jak pomagać dziecku w uczeniu się.
  • Zagrożenia wynikające z rozwoju nowoczesnych technik informacyjnych.
  • Zagrożenia wynikające z używania substancji psychoaktywnych.
  • Inne, zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami i możliwościami Poradni.
  • Prowadzenie szkoleniowych rad pedagogicznych. Propozycje tematów:
  • Uczeń zdolny w polskiej szkole – możliwości i bariery rozwoju.
  • Relacje nauczyciel – uczeń, a efektywność nauczania i uczenia się.
  • Dysleksja rozwojowa – podstawowe terminy, objawy, etiologia.
  • Uczeń z ADHD w szkole.
  • Jak sobie radzić z niepożądanymi zachowaniami u dzieci.
  • Praca z dzieckiem niepełnosprawnym w szkole ogólnodostępnej.
  • Założenia teoretyczne i praktyczne dotyczące integracji dzieci niepełnosprawnych w środowisku szkolnym.
  • Dialog motywujący.
  • Inne, zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami i możliwościami Poradni.
  • Warsztaty dla rodziców prowadzone w Poradni.
  • Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla rodziców dzieci niepełnosprawnych. Proces akceptacji dziecka niepełnosprawnego w rodzinie.
  • Warsztaty dla dobrych rodziców – trening umiejętności wychowawczych.
  • "Internet bez przesady" - prelekcja na temat bezpieczeństwa w Internecie realizowana w połączeniu z warsztatami "Sieciaki.pl"
  • Inne, zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami i możliwościami Poradni.

Zajęcia warsztatowe dla dzieci i młodzieży prowadzone na terenie szkół:

  • Spotkania z Leonem - Profilaktyka zachowań agresywnych. Cykl zajęć psychoedukacyjnych dla dzieci z klas 0, I i II.
  • Zajęcia integracyjno-adaptacyjne dla dzieci z klas 0 i I (warsztaty realizowane we wrześniu).
  • Sztuka konstruowania gier - zajęcia kształtujące odporność emocjonalną w oparciu o metodykę E. Gruszczyk-Kolczyńskiej i E. Zielińskiej, realizowane w kl. I-III.
  • Asertywność – zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów kl. IV-VI.
  • Radzenie sobie ze stresem – zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów kl. IV-VI.
  • Profilaktyka zachowań agresywnych i przemocy rówieśniczej – zajęcia warsztatowe dla uczniów kl. IV-VI.
  • Profilaktyka uzależnień – zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV-VI.
  • Oryginał jest lepszy niż kopia, pozostań sobą – zajęcia warsztatowe dla uczniów klas IV-VI.
  • Chronimy dzieci – program zajęć warsztatowych dla uczniów klas I-VI przeciwdziałających przemocy i wykorzystywaniu seksualnemu.
  • "Sieciaki.pl" - zajęcia dla dlas I-III na temat bezpieczeństwa w Internecie (realizowane wraz z prelekcją "Internet bez przesady").
  • "Bądź kumplem. Nie dokuczaj" - zajęcia dla uczniów klas IV-VI.
  • Inne zajęcia zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami i możliwościami Poradni.

Psychoprofilaktyka

  • Zajęcia grupowe dla młodzieży ze szkół gimnazjalnych
  • Klasa i moje w niej miejsce.
  • Złość, agresja, przemoc, jak sobie z nią radzić.
  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie ze stresem.
  • Motywacja do nauki i skutecznego uczenia się.
  • Uzależnienia alkohol, narkotyki i tytoń i wynikające z nich zagrożenia.
  • Alkoholizm jako choroba.
  • Narkotyki i dopalacze mity i rzeczywistość.
  • Palenie papierosów i jego skutki dla organizmu człowieka.
  • Kształtowanie cech charakteru.
  • Hierarchia wartości. Rozwijanie umiejętności społecznych i postaw moralnych.
  • Poznanie siebie – swoich mocnych i słabych stron
  • Jak porozumiewać się z innymi. Właściwa komunikacja,
  • rozwiązywanie konfliktów.
  • Zagrożenia wynikające z uzależnienia od: komputera, Internetu, gier fabularnych.
  • Niebezpieczeństwa wynikające z przynależności do subkultur młodzieżowych i  sekt religijnych.
  • Trening pewności siebie.
  • Inne, zgodnie z zapotrzebowaniem